En aquest blog hi trobareu tots el meus experiments a la cuina. Algunas receptes son meves; altres tretes de llibres i revistas de cuina i també m'inspiro en els vostres blogs.
Si hem desixeu els vostres comentaris o simplement paseu a visitar-me , de totes maneres sigueu Benvingud@s.

-----------------------------------------------------------------------------------
En este blog encontrareis todos mis experimentos en la cocina. Algunas recetas son mias, otras sacadas de libros i revistas de cocina y como no tambien me inspiro vuestros blogs.
Si me dejais vuestros comentarios o simplemente me visitais, de todas formas sed Bienvenid@s

Seguidors

divendres, 28 de febrer del 2014

COCA DE LLARDONS 2014

Ja sé que el DIJOUS LLARDER o DIJOUS GRAS, ja ha passat, però no vull deixar de posar la recepta de la coca de Llardons que vaig fer ahir.  Ja en tinc dues d'altres de publicades al blog . Les trobareu,  AQUI i AQUI.  Aquest la volia fer una mica diferent, però per questions de temps, no podia entretenir-ne gaire en buscar receptes noves i només tenia una estoneta ahir al matí per fer-la, així que vaig optar per una recepta clàssica de tota la vida, només que hi vaig afegir llardons i en una hora vaig tenir la coca a punt, i ben bona que va sortir.
INGREDIENTS:
1 iogurt natural o de llimona
1 mesura de iogurt de sucre= 120 grs.
3 mesures de farina = 225 grs.
2 cullaradetes de royal
1 mesura de iogurt d'oli d'oliva
3 ous
una copeta d'anis
200-250 grs. de llardons
  • Separem els rovells de les clares i batem els rovells amb el sucre fins que ens doblin el volum. 
  • hi afegim el iogurt , l'oli i  la copeta d'anís ho batem bé amb la batedora de varilles. 
  • Tamissem la farina i el royal i ho afegim a la barreja de mica en mica.
  • Batem les clares a punt de neu i les afegim a la barreja amb moviment amb envolvents amb una espatula de silicona i una culllera de fusta. 
  • Agafem els llardons i els triturem una mica amb la picadora.
  • Els afegim a la barreja amb compte. Jo en vaig guardar uns quants per posar per sobre. 
  • Ho posem en un motlle de 26x21 aprox. que previament haurem untat amb mantega I folrat pamb paper del forn. 
  • Aboquem la barreja al motlle I per sobre hi posem els llardons (si n'hem guardat) i hi posem sucre per sobre, ben generosament, ja que ens farà una crostra cruixent.  
  • Ho posem al forn que tindrem escalfat a 180 º uns 25 - 30 minuts. Jo passat aquest temps ho vaig posar uns 10 minuts amb aire calent,  o bé podem posar a gratinar perquè ens quedi ben rossa, vigilant de que no es cremi. 


11 comentaris:

  1. Doncs així com un pa de pessic m´agrada, amb la cobertura cruixent ho trobo molt encertat. Deliciosa! Bon cds.

    ResponElimina
  2. Quima. Una coca rapida de fer, té molt bona pinta i ha de ser boníssima!!

    ResponElimina
  3. bonisssimaaa , mai cansa de menjar-se! petons

    ResponElimina
  4. Noia, una improvisació amb resultats excel·lents! És que els llardons donen molt de joc! Petons!

    ResponElimina
  5. Una coca de las de toda la vida y me encantaaaaa....besitos guapa

    ResponElimina
  6. Oh.!!!!!!!!!!!!......
    Una coca de iogurt amb llardons!!!!!!!
    Molt bona
    Petons

    ResponElimina
  7. Buenas tardes Quima. Extraordinaria coca de chicharrones la que has preparado, francamente deliciosa y seguro que con un sabor buenísimo, solo con ver el corte dan ganas de ponerse a prepararla. Con tu permiso me que do con esta gran receta.
    Un beso Paco

    ResponElimina
  8. Quin goig que fa Quima!! no m´he atrevit mai amb la coca de llardons, per no saber on comprar. Quin tall més maco!!! petons,

    ResponElimina
  9. Quina bona pinta té aquesta coca de llardons, qui en pogués agafar un trosset per berenar
    Petonets

    ResponElimina
  10. Quants dies es pot guardar la coca de llardons? O bé, es pot congelar? Moltes gràcies!

    ResponElimina