En aquest blog hi trobareu tots el meus experiments a la cuina. Algunas receptes son meves; altres tretes de llibres i revistas de cuina i també m'inspiro en els vostres blogs.
Si hem desixeu els vostres comentaris o simplement paseu a visitar-me , de totes maneres sigueu Benvingud@s.

-----------------------------------------------------------------------------------
En este blog encontrareis todos mis experimentos en la cocina. Algunas recetas son mias, otras sacadas de libros i revistas de cocina y como no tambien me inspiro vuestros blogs.
Si me dejais vuestros comentarios o simplemente me visitais, de todas formas sed Bienvenid@s

Seguidors

dimarts, 7 de maig del 2013

PASTIS D'AMETLLA I MADUIXES

Aquest pastis ja l'havia fet amb individual i ara he volgut fer-lo en format pastis. Al ser tot enter m'ha costat més de coure, però amb una mica de paciència també ha quedat cuit.
El resultat es un pastis humit amb un gust d'ametlla que passà d'allò més bé. A més aquest pastis només es fa amb clares d'ou, així que va molt bé per gastar les clares que ens sobren quan fent crema pastissera.
INGREDIENTS:
6 clres d'ou
185 grs. de mantega fosa
125 grs. de farina d'ametlla
240 grs. de sucre glas
75 grs. de farina
maduixes 
  • Escalfem el forn a 180 º (jo el vaig posar amb aire calent dalt i baix)
  • Posem les clares en un bol i les batem una mica com si volguessim fer una truita
  • Hi afegim la mantega fosa, la farina d'ametlla, el sucre i la farina hi ho remenen bé amb una cullera de fusta fins que estigui tot ben barrejat. 
  • Posem la mescla en una motlle que previament haurem untat amb mantega , i tallarem les maduixes a lamina i les posarem per sobre . 
  • Ho posem al forn uns 35 minuts . Passat aquest temps si ens cal li deicem una mica més i si la part del mitg costa de coure jo ho vaig tapar amb paper d'alumini i vaig posar el gratinador . 
  • un cop cui el deixem refredar, el desenmotllen i hi posem sucre glas per sobre.


13 comentaris:

  1. Así me gustan a mi los pasteles con ese punto de humedad que rico ademas con esas fresas me encanta.
    Saludos

    ResponElimina
  2. oh que bo, Quima!! Me l'apunto! em recorda una mica el pastís de santiago, pot ser? I aquestes maduixetes que hi has posat, boníssimes!! Petons

    ResponElimina
  3. uau Quima! quina pinta de pastís! M'punto la recepta, m'agrada molt! petons

    ResponElimina
  4. quina bona pinta, l'atmetlla li dona un toc tan caracteristic als pastissos! m'encanta! petons

    ResponElimina
  5. Fuà! Quima!!! en queda?????
    M'encanta el tall!!! Jo amb les fruites fresques, sobretot les que porten molta aigua, com la maduixa, no me n'acabo d'ensortir a la rebosteria, no m'acaba d'agradar el resultat final, però a tu es veu molt bé la capa de sobre.
    Gràcies, guapa!

    ResponElimina
  6. Mare meva Quima!!! quin tall més espectacular.... el pastís d´ametlla es el preferit de la meva mare. Et copio la recepta. Petons,

    ResponElimina
  7. Amb les ametlles i les maduixes ha de quedar una coca ben bona!

    ResponElimina
  8. Quima, amb aquest pastís t'has superat! M'encanta com queda visualment per sobre! Una abraçada!

    ResponElimina
  9. guauuuuuuuu, que rico debe de estar ,,,otra vez que me quedo con las ganas de probarlo....

    ResponElimina

  10. Buenas tardes Quima. Que delicia de pastel o tarta de almendras y fresas que has preparado. Te ha quedado impresionante y con un corte extraordinario, al igual que me imagino que tiene que ser su sabor. DELICIOSO
    Un beso Paco

    ResponElimina
  11. Quima quin tall tant esponjós t'ha quedat amb la maduixa a sobre.

    ResponElimina
  12. Hola Quima, tiene pinta de estar realmente bueno el pastel. Gracias por compartirlo con nosotros

    Saludos desde felicidadenlavida
    Un abrazo grande;
    Francisco M.

    ResponElimina