En aquest blog hi trobareu tots el meus experiments a la cuina. Algunas receptes son meves; altres tretes de llibres i revistas de cuina i també m'inspiro en els vostres blogs.
Si hem desixeu els vostres comentaris o simplement paseu a visitar-me , de totes maneres sigueu Benvingud@s.

-----------------------------------------------------------------------------------
En este blog encontrareis todos mis experimentos en la cocina. Algunas recetas son mias, otras sacadas de libros i revistas de cocina y como no tambien me inspiro vuestros blogs.
Si me dejais vuestros comentarios o simplemente me visitais, de todas formas sed Bienvenid@s

Seguidors

diumenge, 28 d’octubre del 2012

PANELLETS

Primer de tot dir-vos que no es que us hagi abandonat aquest últim més, però es que he tingut uns canvis laborals i el meu temps lliure s'ha reduït una miqueta. Espero que a mesure que m'acostumi a aquesta nova feina, m'organitzi millor i torni a tenir una mica més de temps per gaudir de la cuina I per poder visitar els vostres blogs I aixi anar agafant receptes e idees noves. 
S'acosta la diada de Tots Sant i amb ella, els panellets; les castanyes; els boniatos .............. Normalment faig sempre els panellets per aquesta diada; però com que aquest any la meva filla no hi podrà ser, els he avançats una miqueta i aixi en podrem gaudir i menjar tots.

Aquest he fet servir la recepta que sempre habia fet. L'any passat vaig fer una altre recepta que també varen sortir molt bons, però la veritat es que no m'en recordava i he fet la de sempre.
INGREDIENTS: 
Ens sortiran uns 28 panellets. 
200 grs. de farina d'ametlla
150 grs. de sucre
50 grs. de patata bullida
pinyons i cireres confitades.  
  • Primer bullim la patata amb la pela i la deixem refredar. 
  • En la amasadora hi posem la farina d'ametlla i el sucre i la patata palada I ratllada (no necessitarem tota a patata a no ser que en bullim una de molt petitona)
  • Ho amassen bé i despres posem la barreja sobre un silpar i amb les mans ho acabem d'amassar i fem una bola. 
  • Divideim la bola en dos i en fem dos corrons largs. 
  • Després els tallem a porcions petites d'uns 15 grs. aprox. 
  • Amb la má molla d'aigua o bé amb ou batut fem les boletes i les passem pel pinyons. 
  • amb la má els apretem una mica perquè ens hi quedin enganxats: 
  • els posem sobre paper de cuina sobre la reixeta o bandeja del forn. 
  • Els pintem amb ou batut i llestos

  •  Per fer els de cirera, fem les boletes i les arrebossem amb sucre. HI posem mitja cirera per sobre apretan una mica i els posem a la bandeja del forn.
  • Els posem al forn uns 7 ó 8 minuts  i ja els podem treure. 
  • Si volem que els de pinyons ens quedin brillants els pintem amb un almibar que haurem fet amb les mateixes proporcions d'aigua i de sucre. 

Espero no tardar tant per fer una propera entrada. 
BON PROFIT!!!



21 comentaris:

  1. Esperem que aviat puguis tornar a publicar com abans, però tranquila que ens enrecordem de tu i estarem encatats de visitar-te :) Aquests panellets fan venir salivera, nosaltres estem en procés avui!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. DESITJO QUE tornis aviat A LA NORMALITAT.
    ELS PANELLETS .......... riquíssims

    ResponElimina
  3. qué buenos por favor!!! te quedaron perfectos
    Besos

    ResponElimina
  4. Jo mi posare entre avui i dema....a veure com queden!!!
    Petonets

    ResponElimina
  5. Una pinta molt bona!! No podem perdre les nostres receptes de tota la vida!!! Bona Castanyada!!! I ànims amb la feina!! :D

    ResponElimina
  6. Jo també he fet amb ajuda de les meves filles els panellets, però sense patata. La recepta de casa és sucre i ametlla.

    http://cuinescuina.blogspot.com.es/2009/10/panellets.html

    ResponElimina
  7. Donen ganes de traspassar la pantalla...Jo també estic "liadíssima" per tant, ànims!

    ResponElimina
  8. Si el canvi ha estat per millor, sempre s' agraeix encara que no es disposi de tant temps... Els panellets t' han quedat preciosos!

    ResponElimina
  9. Tenen molt bona pinta aquests panellets venen ganes de que sigui la castanyada.

    ResponElimina
  10. UFffff que bons tenen que ser , em ve xalivera nomes de veurel's . a mes a mes semblen ben be de confiteria , ets tota una experta

    roser

    ResponElimina
  11. jo els faré avui!! en tinc unes ganes!! saps que m'agrada més fer-los que menjar-los?!!! en fi...jeje petons

    ResponElimina
  12. Espero que aquests canvis laborals hagin estat profitosos. Veig que tornes plenament amb la tradició!!! Boníssims, aquests panellets!

    ResponElimina
  13. Quima, t'han quedat perfectes molt i molt be.

    ResponElimina
  14. Què macos, Quima! i què bons!!! demà els faig jo. La meva mare sempre hi posava una mica de patata, sempre deia que quedaven més amorosits (paraula que ara a lñ'escriure-la la veig a la cuina fent-los...) bona castanyada!

    ResponElimina
  15. Buenas tardes Quima. Te han quedado de lujo estos panellets, unos pastelitos típicos muy pero que muy ricos. Quien pudiera comerse por lo menos un par de ellos.
    Un beso Paco

    ResponElimina
  16. sembla que aquests dies a totes les cases estem fen el mateix jajaja, a la meva quasi no queden....
    tenen molt bona pinta!!!
    petons
    carmen

    ResponElimina
  17. Els de pinyons son els que m´agraden mes, els altres també però els pinyons son tan bons! t´han quedat molt be! petonets

    ResponElimina
  18. T'han quedat sensacionals!
    Tots els blogs s'estan ompint de panellets... genial!

    ResponElimina
  19. Si es per qüestió de feina que t´allunyes del blog, benvinguda la feinada. Has brodat aquests panellets.. molt bona recepta!!! Bona castanyada guapa. Petons,

    ResponElimina